Kilka słów na temat zmian z Not Provided w roli głównej

Blog page
not provided

W ostatnim czasie świat obiegły dość niepokojące informacje związane z całkowitym odejściem od przekazywania do programów statystyk stron www, wpisywanych w wyszukiwarkę Google słów kluczowych. Prace związane z zaszyfrowaniem wyników dla wszystkich fraz znajdujących się w statystykach stron przez Google i zastąpienie ich Not Provided nabrały ogromnego tempa.

Mylą się ci, którzy twierdzą, że działania te mają na celu przede wszystkim zwiększenie naszego bezpieczeństwa. W grę wchodzi przede wszystkim kwestia zwiększenia sprzedaży reklam AdWords. Dlaczego? Ponieważ wszelkie dane będą dostępne tylko w tym miejscu. Kiedy więc najgorszy scenariusz wejdzie w życie, jedyne frazy, jakie będziemy mogli śledzić, to te kliknięte w AdWords.

Co oznaczają takie zmiany dla branży SEO? Przede wszystkim będziemy zmuszeni do poszukiwania nowych źródeł danych, najlepiej tych branżowych. Poza tym zwiększona zostanie również koncentracja na własnych działaniach z zakresu analityki webowej, a nie – jak mogliśmy to robić wcześniej – na dostarczonych i przetworzonych informacjach. Jednym ze sposobów jest na pewno połączenie swojego konta Google Analytics z Kontem dla Webmasterów – pozwala to na okrycie w pewien sposób fraz, pod jakimi występuje nasza strona w wynikach wyszukiwania i średnią pozycją strony na te frazy.

Cóż, pozostało nam czekać na dalszy rozwój wydarzeń. Odpowiedź na to, jak potoczy się sprawa z Not Provided z pewnością przyniesie niedaleka przyszłość.

Paweł Sądaj

Szef wszystkich szefów. Na jego głowie leży zarządzanie "kreatywnym zamieszaniem" jakim jest Netim. Optymalizacja czasu pracy i nadanie priorytetów zadaniom to główna idea przyświecająca Pawłowi. Z zamiłowania piłkarz.