Facebook Pixel – co to jest i jak go zainstalować?

Blog page
logo Facebooka na telefonie

Kampanie reklamowe w mediach społecznościowych to skuteczny sposób promocji dla firm, które chcą dotrzeć do jak największej liczby użytkowników. Ze szczegółowymi danymi na temat potencjalnych klientów, możesz działać bardziej efektywnie i optymalizować swoje kampanie, aby nie przepalać budżetu. Jeśli myślisz o reklamie na największym serwisie społecznościowym – nie możesz pominąć go w swoich działaniach. Co to jest Pixel Facebooka i jakie zadanie spełnia?

Fb Pixel – co to jest?

Facebook Pixel (Fb Pixel) to krótki fragment kodu, który umieszcza się w witrynie, aby zbierać dane na temat skuteczności kampanii reklamowych, ich widoczności oraz działań podejmowanych przez użytkowników. Celem jego wdrożenia jest pozyskiwanie informacji na temat różnych zdarzeń. Kod działa jak narzędzie analityczne, które rejestruje aktywność użytkowników każdorazowo po wykonaniu akcji na stronie internetowej lub w sklepie online. Następnie gromadzi dane na temat odbiorców reklam, które w przyszłości możesz wykorzystać do lepszego targetowania swoich kampanii.

Pixel Facebooka – do czego służy?

Za pomocą kodu Facebook Piksel możesz w bardziej precyzyjny sposób ustawić warunki wyświetlania się reklam na platformie społecznościowej bez dodatkowych opłat. Dzięki wykorzystaniu go zyskasz większe szanse, że uruchamiane przez Ciebie kampanie trafią wyłącznie do osób, które wykazały zainteresowanie danym produktem lub usługą. W ten sposób unikniesz tzw. przepalania budżetu, a zaoszczędzone pieniądze możesz przeznaczyć na rozwój działań promocyjnych. Istnieje wiele rodzajów zdarzeń, które rejestruje Piksel Facebooka, dzięki czemu możesz podjąć się dopasowania poszczególnych kampanii do konkretnych etapów lejka sprzedażowego. Jednym ze sposobów wykorzystania Pixela Facebooka jest remarketing.

Remarketing w działaniach reklamowych Facebook Ads polega na kierowaniu reklam do osób, które miały styczność z daną witryną, kampanią lub jej mobilną aplikacją. Kod pozwala po raz kolejny w serwisie Facebook uruchomić kampanię, która będzie skierowana wyłącznie do tych osób z zamiarem ich powrotu na stronę.

Facebook Pixels – rodzaje zdarzeń

W zależności od rodzaju zastosowanego kodu Piksela Facebooka możesz śledzić różne rodzaje zdarzeń, które pozwalają rejestrować konwersję, tworzyć grupy odbiorców i na podstawie zebranych danych optymalizować kampanie reklamowe. Zdarzenia, które możesz monitorować za pośrednictwem fragmentu kodu umieszczonego w witrynie, dzieli się na standardowe oraz niestandardowe.

Za zdarzenia standardowe uznaje się te, które mają zdefiniowaną nazwę usprawniającą identyfikację i wykorzystanie przy tworzeniu kampanii reklamowych. Wśród nich występują m.in.:

  • dodanie produktu do koszyka,
  • rejestracja konta użytkownika,
  • dodanie produktu do listy życzeń,
  • przesłanie przez klienta danych kontaktowych,
  • sfinalizowanie zakupu,
  • korzystanie z wyszukiwarki zamieszczonej w witrynie.

Wszystkie zdarzenia standardowe, które możesz rejestrować za pośrednictwem Pixela Facebooka znajdziesz wymienione w Centrum pomocy dla firm od Meta: https://www.facebook.com/business/help/402791146561655?id=1205376682832142 

Poza zdarzeniami standardowymi możesz również samodzielnie skonfigurować rejestrowanie konwersji, które nie mieszczą się w kategorii zdarzeń standardowych. W związku z tym określa się je mianem zdarzeń niestandardowych. Użytkownik ma możliwość nadania im własnych nazw, dzięki którym łatwiej będzie mu je identyfikować.

Czym może być zdarzenie niestandardowe? W tym aspekcie wiele zależy od struktury i układu witryny, a także potrzeb administratora. Za niestandardowe konwersje uznaje się m.in.:

  • kliknięcie buttona,
  • przescrollowanie strony do pewnego momentu,
  • kliknięcie okna czatu dostępnego na stronie,
  • przejście do konkretnej podstrony np. kontaktu
  • pobranie pliku.
Przykład zdarzenia standardowego

Przykład zdarzenia standardowego, źródło: https://www.facebook.com/business/help/402791146561655?id=1205376682832142

 

Potrzebujesz wsparcia przy tworzeniu kampanii reklamowych na Facebooku?

Pomożemy Ci dotrzeć do większej liczby użytkowników

Skontaktuj się z nami

Jak utworzyć Facebook Pixel?

Aby utworzyć Pixel Facebooka i korzystać z możliwości precyzyjnego targetowania odbiorców przy tworzeniu kampanii reklamowych, Twoja działalność musi posiadać witrynę internetową. Drugim z aspektów jest dostęp i otrzymanie pełnej kontroli do konta w Menedżerze firmy na Facebooku. Następnie możesz przejść do tworzenia Piksela Meta.

  1. W Menedżerze firmy wybierz Ustawienia firmowe i przejdź do konta firmowego.
  2. Wybierz Źródła danych, a następnie Piksele.
  3. Obok paska wyszukiwania w górnej części strony kliknij Dodaj.
  4. Wpisz nazwę Piksela, opcjonalnie możesz również dodać adres URL witryny.
  5. W celu zainstalowania Piksela wybierz opcję Kontynuuj zarządzanie moją firmą (jeśli Twoja witryna jest utworzona w CMS WordPress). Jeśli chcesz utworzyć Pixel Facebooka dla innej platformy CMS, możesz wybrać opcję Skonfiguruj Piksel teraz, a następnie – Dodaj kod przy użyciu integracji partnera, aby uzyskać wskazówki na temat instalacji w danym systemie zarządzania treścią.

Przeczytaj także:

Jak zdobyć follow na Instagramie?

Instagram Reels – co to jest i jak je nagrywać?

Jak zainstalować Piksel Facebooka? 

Jednym ze sposobów instalacji Pixela Facebooka jest wykorzystanie w tym celu Google Tag Managera. Możesz również wykorzystać do tego popularne wtyczki. Z zamiarem zainstalowania Pixela Facebooka w witrynie utworzonej na WordPress przejdź do utworzonego Piksela.

  1. Kopiuj identyfikator Pixela FB, który wyświetla się pod jego nazwą.
  2. W nowej karcie przejdź do panelu admina WordPress Twojej witryny.
  3. Wybierz zakładkę Wtyczki, a następnie Dodaj nową.
  4. Wyszukaj wtyczkę Pixelyoursite, zainstaluj ją i włącz.
  5. Następnie przejdź do głównego widoku wtyczki Pixelyoursite, znajdź Your Meta Pixel i wybierz Ustawienia.
  6. Wklej identyfikator w pole Meta Pixel i zapisz ustawienia.
  7. Następnie wróć do karty Menedżera Firmy i wybierz opcję Zweryfikuj domenę.
  8. Z menu po lewej stronie wybierz sekcję Piksele w celu konfiguracji zdarzeń, które chcesz rejestrować przy użyciu swojego fragmentu kodu.

Dzięki Pixelowi Facebooka możesz śledzić, jak użytkownicy reagują na Twoje reklamy i jakie działania podejmują na stronie internetowej. Informacje zebrane w ten sposób pozwolą Ci tworzyć zaawansowane grupy odbiorców, wykorzystujące m.in. remarketing. Lepiej zrozumiesz zachowania użytkowników i poprawisz skuteczność swoich kampanii reklamowych.

Ewelina Pawłowska

Perfekcjonistka w tekstach. W branży content marketingu obecna od 2 lat. Jak sama mówi, lubi swoją pracę za to, że może się popisać. Stale rozwija swoje umiejętności praktyczne i zgłębia tajniki SEO. Wolne chwile spędza na praktyce jogi i spotkaniach z przyjaciółmi.