5 kluczowych elementów przy tworzeniu kampanii Performance Max – o czym warto pamiętać?

Blog page

Performance Max to rodzaj kampanii, dzięki której w jednym miejscu masz dostęp do wszystkich zasobów reklamowych Google Ads oraz możesz wyświetlać reklamy w każdym kanale Google. Dobre praktyki przy tworzeniu tej kampanii mają kluczowe znaczenie w procesie pozyskiwania nowych klientów i pozwalają zrealizować postawione kampanii cele. W tym artykule przedstawię Ci 5 ważnych elementów kampanii Performance Max, których odpowiednie skonfigurowanie pomoże w realizacji Twoich celów.

1. Strategia ustalania stawek

W kampanii Performance Max możesz wybrać jedną z dwóch strategii ustalania stawek. Należą do nich:

  • maksymalizacja liczby konwersji, którą możesz rozszerzyć o docelowy koszt za konwersję,
  • maksymalizacja wartości konwersji, w której możesz dodać wartość ROAS.

W przypadku gdy Twoje konwersje mają wartość, wybierz drugą z przedstawionych strategii i pamiętaj, aby ustawienie wartości wskaźnika ROAS nastąpiło dopiero po zebraniu przez kampanię wystarczającej ilości danych – tak, aby kampania działała stabilnie.


Zmiany wartości wskaźnika ROAS wprowadzaj uważnie i sukcesywnie.

 

 

2. Teksty reklam i grafiki

Przed rozpoczęciem działania kampanii Performance Max zwróć uwagę na jakość zasobów, z których kampania będzie korzystać. Przygotuj odpowiednie obrazy, logo oraz video. Dodaj nagłówki oraz teksty reklam. Pamiętaj, że w tej kampanii nie możesz ustalać kolejności wyświetlania nagłówków oraz tekstów, a także dopasowywać obrazów do tekstów – ważne jest, aby przygotowane treści pasowały do siebie i były ze sobą spójne. Do reklam możesz również dodać nazwę firmy oraz wybrane przez Ciebie wezwanie do działania.

Korzystanie z zasobów jest szczególnie ważne dla firm usługowych, które nie posiadają pliku produktowego. Jeśli prowadzisz sprzedaż w firmie, możesz przetestować działanie kampanii Performance Max bez dodanych zasobów, wyłącznie z plikiem produktowym.

3. Kierowanie kampanii

W ustawieniach kampanii wybierz opcję „Kierowanie ruchu na najodpowiedniejsze adresy URL w Twojej witrynie”. Nie zapomnij również wykluczyć adresów URL, które nie są dla Ciebie ważne z punktu prowadzenia kampanii, a kierowanie na nie użytkowników nie przyczyni się do wzrostu liczby konwersji. Przykładami takich stron są m.in.: Regulamin, Polityka Prywatności czy Dostawa.

4. Podział kampanii

Dobrą praktyką przy tworzeniu kampanii Performance Max jest podział produktów na poszczególne grupy komponentów.

Na przykład, jeśli w Twojej ofercie dostępne są perfumy dla kobiet i mężczyzn, możesz podzielić kampanie na dwie grupy komponentów – odpowiednio z produktami dla kobiet oraz dla mężczyzn. Z zasobów wykorzystaj materiały reklamowe pozwalające przyciągnąć uwagę każdej z płci. Dzięki temu nagłówki, teksty reklam i obrazy dotyczące perfum dla kobiet będą wyświetlały się właśnie z tymi produktami – analogicznie będzie wyglądać grupa komponentów w przypadku wykorzystania wyłącznie materiałów reklamowych dla kategorii perfumy męskie.

5. Sygnały odbiorców

W kampanii Performance Max nie możesz określić grupy odbiorców, do której chciałbyś kierować reklamy. Możesz natomiast ustalić sygnały odbiorców, które mogą być wskazówką dla systemów uczących Google, do jakich odbiorców powinny one docierać. W sygnałach wykorzystaj listy remarketingowe, np. listę odbiorców, którzy zrealizowali konwersje. Możesz również wykorzystać grupę odbiorców dopasowanych na podstawie zainteresowań i danych demograficznych.

Mam nadzieję, że powyższe wskazówki dotyczące tworzenia kampanii Performance Max pomogą Ci zrealizować określone cele oraz zwiększyć liczbę i wartość konwersji, a Twoja reklama dotrze do nowych odbiorców w Internecie.

Zespół Netim

Naszą redakcję tworzą eksperci marketingu internetowego: specjaliści SEO, SEM/PPC, social media i copywriterzy. Chętnie dzielimy się wiedzą – jeśli masz do nas pytania, zostaw je w komentarzu. Z przyjemnością na nie odpowiemy 🙂