O tym, że źle działająca strona może obniżyć liczbę konwersji, nie trzeba nikogo przekonywać. Już kilka lat temu wykazano, że sekundowe opóźnienie w ładowaniu strony mobilnej może obniżyć liczbę konwersji o 20% (1). Optymalizacja strony docelowej może pozytywnie wpłynąć na współczynnik konwersji, ale warto zwrócić uwagę, że jeśli prowadzimy kampanie PPC, możemy dodatkowo wpłynąć na poprawę liczby konwersji poprzez pozytywne oddziaływanie jakości strony na metryki kampanii.
Spis treści
Jak to się dzieje na przykładzie Google Ads?
O tym czy i w którym miejscu wyświetli się nasza reklama, decyduje Ranking reklamy. Jest on obliczany automatycznie (przez algorytm Google) każdorazowo na podstawie wielu czynników, m.in. jakości reklamy i jakości strony docelowej (2).
Jakość reklam na tle innych reklamodawców w sieci wyszukiwania możemy sprawdzić, używając narzędzia diagnostycznego na poziomie słów kluczowych – tzw. Wyniku jakości (3). Jeden z jego elementów to „Ocena jakości strony docelowej”, gdzie pod uwagę brane są m.in. wygoda nawigacji i stopień dopasowania treści do haseł wyszukiwanych przez użytkownika.
Jakość stron docelowych można łatwo sprawdzić w panelu Google Ads w raporcie Strony docelowe (4). Już samo porównanie stron z najwyższym i najniższym współczynnikiem konwersji może dostarczyć informacji o ewentualnym kierunku optymalizacji.
Jakość strony a metryki kampanii Google Ads
Jakość strony docelowej to czynnik, który z pewnością należy brać pod uwagę w kampaniach. A jak wpływa on na inne metryki Google Ads?
Gdy poprawimy jakość strony docelowej, poprawiają się wrażenia użytkowników i co za tym idzie, poprawia się Ranking reklamy. Dzięki temu zwiększa się ilość aukcji, w których reklama może brać udział – rośnie Udział w wyświetleniach oraz ilość Wyświetleń.
Lepszy Ranking Reklamy wpływa też pozytywnie na pozycję reklamy w wynikach wyszukiwania, co może poprawić współczynnik kliknięć – CTR oraz zwiększyć liczbę Kliknięć w reklamę, dzięki czemu zwiększa się ruch na stronie.
Dzięki lepszej jakości strony docelowej i wyższemu współczynnikowi konwersji możemy efektywniej wykorzystać ten zwiększony ruch i uzyskać większą liczbę Konwersji. Nakłada się tutaj pozytywny wpływ zarówno samej poprawy współczynnika konwersji na stronie, jak i poprawy metryk Google Ads. W przypadku e-commerce dzięki temu możemy też uzyskać większą Wartość konwersji.
Podwójne korzyści
Warto w pełni wykorzystać podwójną korzyść płynącą z poprawy jakości strony docelowej, zwłaszcza prowadząc kampanie PPC, gdzie inwestujemy w każde kliknięcie naszej reklamy. Kierując ten zoptymalizowany płatny ruch na dobrze konwertującą stronę, zwiększamy szansę na to, że odwiedzający przekształci się w klienta, a nasza inwestycja przyniesie oczekiwany zwrot.
Proste do wdrożenia zmiany, takie jak optymalizacja CTA czy dodanie jasnych informacji o terminach dostawy, mogą znacząco zwiększyć liczbę konwersji oraz poprawić Wynik Jakości, co w efekcie może przełożyć się na wyższy Ranking Reklamy. Nie wahaj się więc testować różnych rozwiązań i wdrażać te, które przynoszą najlepsze rezultaty!
Co można zoptymalizować na stronie docelowej?
Aby zwiększyć skuteczność strony docelowej, warto skupić się na kilku kluczowych obszarach:
- Optymalizacji technicznej i przestrzeganiu dobrych praktyk SEO. Przeczytaj więcej: Jak sprawdzić SEO i poprawić pozycjonowanie strony? | Korzyści z SEO – efekty, które zostaną z Tobą na lata.
- Poprawnie napisanych i czytelnych treściach, które nie wprowadzają w błąd i są adekwatne do treści reklamy.
- Wygodzie nawigacji (UX, doświadczenia użytkownika).
- Czasie wczytywania strony (sprawdzisz go w narzędziu PageSpeed).
- Dostosowaniu do urządzeń mobilnych.
- Współczynniku konwersji.
Przeczytaj także: Co zrobić, aby reklama nie była odrzucona w Google Ads?
Przejrzyj lub pobierz infografikę, która podsumowuje najważniejsze aspekty optymalizacji strony docelowej w kontekście Google Ads:
Źródła:
- https://www.thinkwithgoogle.com/marketing-strategies/app-and-mobile/mobile-page-speed-conversion-data/
- https://support.google.com/google-ads/answer/1752122?hl=pl
- https://support.google.com/google-ads/answer/6167118?hl=pl
- https://support.google.com/google-ads/answer/7543502?hl=pl
- materiały platformy PPC Mastery
Specjalistka performance marketingu z praktycznym doświadczeniem w optymalizacji kampanii PPC i osiąganiu mierzalnych rezultatów. Zafascynowana możliwościami digital marketingu, łączy strategiczne podejście z innowacyjnymi rozwiązaniami, by skutecznie wspierać rozwój biznesu. Poza światem cyfr i kampanii, jej pasją jest trójbój siłowy.