Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym, wykorzystując kilka zasad SEO?

Rynek e-commerce oferuje sprzedawcom więcej możliwości do rozwoju biznesu i pozwala dotrzeć do nowych klientów. Nie jest to jednak takie proste – w gąszczu konkurencji branży, która stale ewoluuje, trudno się wyróżnić i zdobyć uwagę użytkowników. Widoczność sklepu internetowego w dużej mierze wpływa na konwersję oraz wzmacnia świadomość marki na rynku. Jak pozycjonować sklep internetowy i uzyskać lepsze wyniki sprzedaży z organicznych wyszukiwań w Google?

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?

Skuteczna strategia marketingowa sklepu internetowego polega na prowadzeniu wielokierunkowych działań, których wspólnym celem jest zwiększenie sprzedaży. Sprzedawcy zabiegają o właściwy PR brandu i zaufanie klientów, do czego wykorzystują różne kanały komunikacji, m.in. social media oraz e-mail marketing. Działania promocyjne są również widoczne w wyszukiwarce i na portalach społecznościowych w postaci płatnych kampanii reklamowych Google Ads lub Facebook Ads.

Jednym z filarów przemyślanej strategii, który zapewnia długotrwałe efekty i zwiększa ruch organiczny na stronie sklepu, jest pozycjonowanie. Dlaczego warto postawić na SEO?

Czym jest SEO dla sklepu internetowego?

SEO to rozmaite działania prowadzące do zwiększenia widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Optymalizacja sklepu internetowego polega na dostosowaniu technicznych parametrów platformy e-commerce, jej zawartości i funkcjonalności pod działanie algorytmów Google w sposób najbardziej przyjazny dla użytkownika. Dzięki zastosowaniu technik SEO potencjalni klienci, którzy wpiszą w wyszukiwarkę konkretne frazy związane z ich potrzebami zakupowymi, zobaczą w wynikach stronę Twojego sklepu.

Pojawienie się na topowych pozycjach pierwszej strony wyników Google dla konkretnych zapytań to długotrwały, lecz przynoszący wymierne korzyści proces. Regularne wdrażanie strategii optymalizacyjnej zwiększa poziom konwersji i pozwala wyróżnić się wśród konkurencji – marka zyskuje rozpoznawalność, a klienci świadomie wybierają produkty z oferty sprzedażowej pozycjonowanego brandu.

Optymalizacja sklepu on-site

Na optymalizację sklepu internetowego składają się dwa typy działań – na platformie sprzedażowej oraz poza nią. Przyjrzymy się teraz temu, jak zwiększyć sprzedaż w e-commerce przy pomocy zasad SEO on-site.

Układ sklepu internetowego i nawigacja

Sklepy, które są widoczne na wysokich pozycjach w Google, wyróżniają się przejrzystą strukturą kategorii, podkategorii oraz stron produktowych. Hierarchia drzewa kategorii ułatwia przeglądanie kolejnych podstron odwiedzającym użytkownikom, a także indeksację zawartości robotom wyszukiwarki. Pamiętaj również o uwzględnieniu w treści linkowania wewnętrznego, a długie i nielogiczne adresy URL zmień na przyjazne dla klientów nazwy podstron, które tematycznie nawiązują do zawartości.

Przeczytaj takżeOptymalizacja produktów w sklepie internetowym

Czas ładowania strony i mobile-friendly SEO

Klienci preferują zakupy przez internet ze względu na oszczędność czasu. Nic tak nie drażni użytkownika nastawionego na zawarcie transakcji, jak długie ładowanie strony. Google również kładzie duży nacisk na czas wyświetlania się zawartości i promuje sklepy oferujące szybką odpowiedź. Wysoki współczynnik odrzuceń warto przeanalizować pod względem parametrów usługi hostingowej, liczby obecnych przekierowań na stronie (preferowane mniej), a także rodzaju contentu – duży rozmiar grafik i zdjęć oraz nieskompresowane wideo mogą wpłynąć na dłuższe ładowanie się zawartości.

Działania SEO dla sklepu internetowego służą optymalizacji funkcjonalności dla użytkowników desktopowych oraz korzystających z urządzeń mobilnych. Z myślą o tych drugich warto dostosować wygląd witryny i wszystkie funkcje do prawidłowego odczytu strony na smartfonach oraz tabletach. Responsywny design pozwoli Ci zyskać więcej klientów przeglądających oferty sprzedażowe właśnie w ten sposób.

Chcesz sprzedawać więcej w swoim sklepie internetowym?

Pomożemy Ci to osiągnąć

Napisz do nas!

Strategia content marketingowa

Czy „content is king”? Treści na stronie internetowej odgrywają ważną rolę, choć trudno stuprocentowo zgodzić z popularnym stwierdzeniem. Strategia content marketingowa przynosi efektywne wzrosty sprzedaży w połączeniu z SEO dla sklepu internetowego. Jak to rozumieć? Największą wartość mają opisy kategorii i produktów optymalnie nasycone frazami kluczowymi dla danego zapytania lub grupy tematycznej. Cały sekret tkwi w tym, aby treści na stronie sklepu jak najlepiej odpowiadały potrzebom użytkownika i zostały zrozumiane zgodnie z intencją przez robota Google.

Warto zwrócić uwagę również na przejrzystą strukturę tekstu oraz odpowiednie formatowanie nagłówków zgodnie z hierarchią ważności i oznaczenie ich w kodzie strony. Opisy na podstronach powinny być unikalne – powielanie specyfikacji producenta lub kopiowanie tekstu między poszczególnymi kartami produktów może doprowadzić do powstania duplicate content, co zamiast zwiększyć sprzedaż, spowoduje utratę pozycji w wynikach wyszukiwania.

W pozyskaniu większego ruchu na stronie sklepu internetowego pomaga również prowadzenie bloga. Wewnętrzne publikacje zwiększają Twoją pozycję eksperta w branży i utwierdzają w przekonaniu o wysokiej jakości usług. Pamiętaj o optymalizacji i odpowiednim doborze fraz kluczowych dla różnych podstron. Z naszych poprzednich wpisów dowiesz się m.in., czym jest kanibalizacja słów kluczowych i jakie zagrożenie stanowi dla pozycji strony internetowej.

Jak pozycjonować sklep internetowy off-site?

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym poprzez SEO off-site? Wyświetlanie się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania zależy od autorytetu domeny i liczby linków, które do niej prowadzą. Link building, czyli pozyskiwanie zwrotnych linków od innych portali internetowych sprawia, że Google zaczyna postrzegać Twój sklep za wartościową platformę sprzedażową, którą następnie promuje w wynikach wyszukiwania. Przy tym rodzaju działań SEO dla sklepu internetowego znaczenie ma również typ linku oraz miejsce i sposób jego umieszczenia w zewnętrznym serwisie – portale generujące spam lub nieadekwatny anchor linku nie wpłyną pozytywnie na odbiór sklepu podczas crawlowania.

Google najprzychylniej patrzy na linki zdobywane naturalnie, jednak jest kilka sposobów pozyskania wartościowych odnośników do Twojego sklepu. Wśród nich warto wymienić publikacje sponsorowane oraz gościnne na zewnętrznych serwisach. Możesz zadbać również o zaplecze stron internetowych, które pozwoli Ci rozbudować strategię optymalizacji sklepu i profil linków przychodzących.

Optymalizacja sklepu – podsumowanie

Pozycjonowanie sklepu internetowego z myślą o zwiększeniu sprzedaży brzmi jak plan. Nie należy nastawiać się jednak na natychmiastowe rezultaty i wzrost statystyk w ciągu tygodnia. Realizacja strategii SEO to sukcesywny proces, a nowe zmiany w obrębie strony muszą zostać zaindeksowane przez roboty Google, co dzieje się z różną częstotliwością – w zależności od wyjściowej pozycji domeny. Czas włożony w przygotowanie i prowadzenie kampanii SEO z pewnością zaprocentuje w perspektywie kilku miesięcy. Błyskawiczny efekt można uzyskać, uzupełniając działania SEO o kampanie Google Ads.

W stworzeniu planu optymalizacji i strategii contentu przydadzą się narzędzia analityczne oraz przynajmniej podstawowa znajomość obsługi wybranej platformy e-commerce. W internecie dostępnych jest wiele poradników, które stanowią doskonałe wsparcie dla początkujących sprzedawców.

Nurtuje Cię więcej pytań związanych z widocznością sklepu? Skontaktuj się z nami! Pomożemy w wyborze i wdrożeniu najlepszej strategii SEO dla Twojego biznesu.

Chcesz zwiększyć widoczność swojego sklepu internetowego?

Przygotujemy dla Ciebie darmową wycenę

Napisz do nas!

Ewelina Pawłowska

Perfekcjonistka w tekstach. W branży content marketingu obecna od 2 lat. Jak sama mówi, lubi swoją pracę za to, że może się popisać. Stale rozwija swoje umiejętności praktyczne i zgłębia tajniki SEO. Wolne chwile spędza na praktyce jogi i spotkaniach z przyjaciółmi.