SEO & Content Camp 2023 w Zakopanem, 26-27 maja – nasza relacja

Blog page

W dniach 26-27 maja uczestniczyliśmy w II edycji międzynarodowej konferencji SEO & Content Camp organizowanej przez zespół WhitePress® w Zakopanem. Podczas spotkania wysłuchaliśmy prelekcji ekspertów z Polski i zagranicy, którzy rzucili nowe światło na najbardziej aktualne w branży tematy – szczególnie w kontekście wykorzystania AI oraz technicznych aspektów SEO. Z jakimi wrażeniami wracamy ze stolicy polskich gór? Przeczytaj naszą relację z wydarzenia!

Kilka słów o SEO & Content Camp

SEO & Content Camp to konferencja, która po raz pierwszy odbyła się w 2022 roku. Podczas drugiej edycji spotkania u podnóża Tatr spotkali się praktycy marketingu internetowego, aby wysłuchać polskich i zagranicznych ekspertów z dziedzin SEO i content marketingu.

W tym roku konferencja przybrała wyjątkowy charakter ze względu na jubileusz 10-lecia firmy WhitePress®, a drugi dzień prelekcji uświetniła kolacja bankietowa połączona z afterparty. W czasie trzech dni zaprezentowało się 14 prelegentów w ramach dwóch bloków tematycznych – Biznes Premium i SEO Premium. Nadzór merytoryczny nad konferencją pełnili: Robert Niechciał (Vestigo), Damian Sałkowski (Senuto) oraz Paweł Strykowski (WhitePress®).

SEO & Content Camp w Zakopanem – relacja z wydarzenia

Ekipa Netim do Zakopanego przyjechała już w czwartek. Był to pierwszy dzień konferencji, choć my w hotelu Nosalowy Dwór Resort & SPA**** w Zakopanem pojawiliśmy się dopiero w piątek, czyli pierwszego dnia prelekcji SEO Premium. Na miejscu otrzymaliśmy identyfikatory i zestaw gadżetów od organizatora, a po krótkim zaaklimatyzowaniu zajęliśmy miejsca z dobrym widokiem na ekran w sali konferencyjnej.

Wszystkich uczestników powitał niezawodny duet – Ania Jaroszewska i Sławek Borowy, a chwilę później na scenie jako pierwszy zaprezentował się bardzo dobrze znany polskiej branży digital marketingu ekspert SEO – Szymon Słowik.

Szymon Słowik – Wiem, że nic nie wiem. Zachowania użytkownika w procesach SEO

Pierwsza prelekcja była podróżą w świat doświadczeń użytkownika i znaczenia danych behawioralnych w procesie pozycjonowania. Szymon skupił się na wykorzystaniu czynnika UX (user experience) jako elementu uzupełniającego strategię i działania SEO, który w ostatecznym starciu ma szansę zapewnić przewagę konkurencyjną. Posłuchaliśmy o czynnikach behawioralnych, które nie zawsze łatwo zmierzyć, jednak to właśnie one odgrywają coraz istotniejszą rolę w pozycjonowaniu. Użyteczność strony może uchronić przed spadkami po aktualizacji algorytmów.

Judith Lewis – How To Create an Awesome Strategy and Up-Sell Extra Work With Minimal Effort

W czasie drugiego wystąpienia Judith Lewis rzuciła nowe spojrzenie na proces przygotowywania strategii oraz pozyskania klientów przez agencje i freelancerów w świecie SEO. Judith omówiła całą drogę Customer Journey od momentu znalezienia idealnego odbiorcy usług po przeprowadzenie dialogu z klientem i opracowanie strategii, która przekona go do podjęcia współpracy. Prelegentka zwróciła uwagę na takie aspekty jak: myśli i uczucia klienta, działania, punkty styku i potrzeby, a następnie – zestawienie ich z różnymi etapami lejka sprzedażowego.

Cindy Krum – Google MUM and how teams can use it to get ahead in search results

Przed pierwszą przerwą kawową mieliśmy okazję wysłuchać prelekcji Cindy Krum, która wprowadziła nas w świat AI, przedstawiając nowy wielozadaniowy ujednolicony model od Google – MUM (Multi-Task Unified Model). MUM to nowy sposób rozumienia i przetwarzania informacji, który pozwoli wielokierunkowo zrozumieć intencję użytkownika i uzyskać odpowiedzi pokrywające wszystkie zapytania związane z wyszukiwaną frazą. Technologia rozumie wiele języków, a także pozwala wyszukiwać za pośrednictwem obrazu czy wideo, dlatego w SEO jeszcze większe znaczenie zyska content wykorzystujący materiały graficzne i audiowizualne czy zastosowanie schema w celu lepszego zakomunikowania Google, o czym właściwie jest strona. Pojawienie się i rozbudowa modelu to z pewnością kolejny krok do zrewolucjonizowania wyszukiwarki i zmiany wyglądu otrzymanych wyników.

Kyle Roof – Google Update Proof Your Site

Kyle Roof podzielił się z nami kluczowymi zagadnieniami, ważnymi w kontekście przygotowania strony przed aktualizacją algorytmu. Zwrócił uwagę na ważność wybierania słów kluczowych odpowiadających poziomowi witryny, a także uwzględnieniu wskaźników E-E-A-T. Otrzymaliśmy również gotowe rozwiązanie, dzięki któremu można kontrolować, czy serwis jest sprawdzany pod względem stosowania się do wytycznych E-E-A-T za pośrednictwem Google Analitycs.

Koray Tuğberk GÜBÜR – The Reason Behind Semantic SEO

Prosto z Turcji na scenie konferencji SEO & Conent Camp w Zakopanem z techniczną i doszlifowaną pod względem merytorycznym prezentacją pojawił się Koray Tuğberk GÜBÜR. Koray przedstawił swój pogląd na temat semantycznego SEO i działań związanych z tworzeniem topical authority maps, techniczną optymalizacją stron oraz wykorzystaniem contentu w sposób szczegółowo odpowiadający konkretnym frazom. Sposób sformułowania treści mimo podobnego (a często nawet takiego samego) znaczenia – może mieć wpływ na wyświetlanie się konkretnych wyników w wyszukiwarce.

Piotr Gabalewicz – SEOwiec (nie) skazany na samotność

Drugi dzień konferencji, a pierwszy wykładów z bloku tematycznego SEO Premium, zakończyło wystąpienie Piotra Gabalewicza, który w swojej prezentacji skupił się nieco bardziej na psychologicznych aspektach pracy SEOwca. Wysłuchaliśmy o sposobie pracy lidera oraz działaniach, które ułatwiają kontakt z członkami zespołu i umożliwiają budowanie relacji – nawet mimo pracy całkowicie zdalnej. W drugiej części prezentacji Piotr przedstawił case study, w którym pokazał, jak teorię przekuć w praktykę.

Ask Me Anything – Matt Diggity

Po prelekcjach i przerwie kawowej przyszedł czas na otwarcie panelu dyskusyjnego AMA (Ask Me Anything) z Mattem Diggity – ekspertem SEO z Chiang Mai, założycielem Diggity Marketing oraz firm: LeadSpring, The Affiliate Lab, The Search Initiative, The Chiang Mai SEO Conference.

Rozmowę poprowadził Robert Niechciał, CTO w Vestigio – ekspert z wieloletnim doświadczeniem w SEO. W czasie panelu posłuchaliśmy m.in. o internal linkach, tworzeniu topical map i znaczeniu topical authority, SEO YouTube, backlinkach, końcu SEO oraz wielu innych ciekawych pytaniach, które jeszcze przed konferencją zostały zebrane od uczestników lub – pojawiały się od publiczności zgromadzonej w sali.

Gala jubileuszowa i afterparty

Po zakończeniu piątkowych prelekcji przyszła pora na czas wolny dla wszystkich uczestników. Ponownie spotkaliśmy się dwie godziny później na rozpoczęciu kolacji bankietowej i świętowaniu 10-lecia WhitePress®. Na stołach królowało pyszne jedzenie, w tym opcje wegetariańskie – za co serdeczny ukłon w stronę organizatorów. Po pysznej kolacji przyszedł czas na afterparty, tańce i networking, któremu towarzyszyła duża dawka zakopiańskiej energii.

Następnego poranka po śniadaniu czekały na nas jeszcze trzy wystąpienia specjalistów – 2 z bloku wykładowego SEO Premium oraz 1 wykład Content Premium.

Miłosz Krasiński – HARO i partnerships. Linki, których nie można kupić

W sobotę jako pierwszy na scenie zaprezentował się Miłosz Krasiński, który szczegółowo omówił sposób zastosowania w praktyce strategii popularnej głównie za granicą (USA, UK), czyli HARO. Zgodnie z nią przy odrobinie wysiłku wynikającego z nawiązania współpracy z dziennikarzami można naturalną drogą zdobyć linki o wysokim autorytecie, które urozmaicą aktualny profil linków bez dodatkowych nakładów. Miłosz omówił różne sposoby kontaktu z dziennikarzami i rodzaje linków, jakie można pozyskać.

Damian Kwinta – Strategia SEO szyta na miarę. Szanse i wyzwania branży fashion

Z ciekawym i merytorycznym casem jako drugi w sobotni dzień zaprezentował się Damian Kwinta, który opowiedział o planowaniu strategii SEO na przykładzie ecommerce Answer. Damian skupił się głównie na procesie planowania, korzystaniu z narzędzi i danych do wyciągania informacji na temat biznesu, przeprowadzania analiz i wniosków. Podzielił się z nami także swoimi doświadczeniami w rozwijaniu dużego serwisu e-commerce. Poznaliśmy różnice między strategią SEO a audytem technicznym, a także wertykalnym i horyzontalnym procesem liknbuildingu.

Bartosz Walat – Ostatni rok zmienił w content marketingu więcej niż ostatnie 10 lat. Tipy, trendy, zjawiska

Content marketingowcy nie mogli wymarzyć sobie lepszego zakończenia konferencji niż wykład Content Premium poprowadzony przez Bartosza Walata. W czasie prelekcji początkowo przenieśliśmy się do internetu sprzed 10 lat, w którym narodziła się idea pokazywania swojego życia, hobby oraz innych zajawek ciekawych z perspektywy odbiorców contentu. Naturalność i sposób budowania relacji z widzem ma również swoje odzwierciedlenie dziś, w przypadku tworzenia contentu przez firmy. Autentyczny przekaz przyciąga, angażuje i zachęca – właśnie o tym i o sposobach realizacji contentu dla marek opowiadał Bartosz, wykorzystując w trakcie swojej wypowiedzi przykłady grafik i filmy pozwalające lepiej zrozumieć aktualne trendy i zjawiska.

Na zakończenie konferencji wspólnie z pozostałymi uczestnikami wybraliśmy najlepszą prelekcję SEO & Content Camp. Zwycięzcą został „last but not least” – Bartosz Walat, który podczas wystąpienia na scenie dostarczył sporą dawkę contentowego mięsa (jak i soczewicy ;)). Gratulujemy wszystkim uczestnikom i dziękujemy za możliwość wzięcia udziału w merytorycznych wykładach.

 

Gratulujemy WhitePress 10-lecia działalności i stworzenia tak wyjątkowego wydarzenia branży SEO. Do zobaczenia na kolejnych edycjach!

Poniżej krótka fotorelacja z wydarzenia – znajdziecie tutaj więcej zdjęć z gali jubileuszowej i afterparty. W tym także kilka zdjęć z występu Magika Y, któremu przez chwilę towarzyszył na scenie nasz content manager – Krzysztof.

Zespół Netim

Naszą redakcję tworzą eksperci marketingu internetowego: specjaliści SEO, SEM/PPC, social media i copywriterzy. Chętnie dzielimy się wiedzą – jeśli masz do nas pytania, zostaw je w komentarzu. Z przyjemnością na nie odpowiemy 🙂