Profil firmy na Facebooku – jak zdobywać fanów?

Blog page
jak zdobywać fanów Facebook

Facebook to wciąż jeden z najchętniej odwiedzanych serwisów społecznościowych w Polsce. Dlatego też powinien stać się istotnym elementem strategii contentowej każdej firmy, która planuje promować swoje produkty i usługi online. Dowiedz się, jak prowadzić firmowy profil na Facebooku, aby zdobyć zaangażowaną społeczność!

Profil firmy na Facebooku – od czego zacząć?

Fundamentalną zasadą prowadzenia firmowej strony na Facebooku, a także na innych social mediach takich jak Instagram, jest umieszczanie wartościowych treści, które rzeczywiście będą przynosić korzyści odbiorcom i zachęcą ich do aktywnego uczestnictwa w dyskusji na dany temat. 

Na samym początku prowadzenia profilu firmy na Facebooku należy przede wszystkim zadbać o to, aby fanpage zawierał wszystkie niezbędne elementy wpływające na jego jakość: odpowiednie zdjęcie profilowe, zdjęcie w tle, vanity URL, dokładny, ale nieprzesadny opis, dopracowaną sekcję „ulubione” itp. Warto także od razu wrzucić pierwsze posty, na przykład przedstawiające firmę oraz jej produkty lub usługi. Jednym zdaniem, najpierw zaplanuj strategię content marketingową i całą kampanię social media, a następnie pokaż ją światu! Jak to jednak zrobić?

Pomocna będzie tutaj opcja zaproszenia do polubienia strony na FB. Warto zachęcić znajomych, którzy potencjalnie mogą być zainteresowani tematyką profilu, do zostawienia polubienia na Facebooku Twojej firmy. W pozyskaniu pierwszych fanów pomocne mogą okazać się także różnorodne facebookowe grupy – znajdź swoją niszę i pokaż się wśród swoich odbiorców!

Aby dotrzeć do szerszego grona użytkowników, warto pamiętać także o przemyślanym linkowaniu. Postaraj się umieścić link do nowego profilu na Facebooku w innych źródłach komunikacji – na przykład na swojej stronie www lub w innych mediach społecznościowych.

Content na Facebooku – o czym warto pamiętać?

Wartościowy content na Facebooku zaczyna się od zrozumienia potrzeb i oczekiwań swojej grupy docelowej. Zanim rozpoczniesz tworzenie treści, zastanów się, co może zainteresować oraz przyciągnąć Twoją społeczność. To może być poradnik, ciekawe informacje branżowe, inspirujące cytaty lub treści typowo rozrywkowe – kluczem jest odpowiadanie na potrzeby niszy.

Filary tematyczne

Jednym ze skutecznych podejść do zarządzania treściami na Facebooku jest dzielenie ich na filary tematyczne, czyli grupowanie treści o podobnej tematyce, co ułatwia zarządzanie i dostarczanie spójnych informacji. Na przykład, jeśli prowadzisz firmę zajmującą się fitnessem, filary mogą obejmować treści o zdrowym odżywianiu, treningach, motywacji oraz sukcesach klientów.

Kreowanie spójnej narracji

Kiedy już podzieliłeś treści na filary tematyczne, ważne jest utrzymanie spójnej narracji. Twoje treści powinny razem opowiadać pewną historię i wzmacniać przekaz marki. Stworzenie spójnej narracji pomaga budować tożsamość marki, co przekłada się na większe zaangażowanie użytkowników.

Chcesz dowiedzieć się więcej o kreowaniu spójnej narracji? Przeczytaj nasz artykuł Tone of voice, czyli dlaczego ton głosu Twojej marki ma znaczenie. 

Analiza działań

Regularna analiza Twoich dotychczasowych działań na Facebooku pomoże Ci zrozumieć, które treści cieszą się największym powodzeniem. Analizuj dane dotyczące zaangażowania, udostępnień, komentarzy i reakcji, aby dostosowywać swoją strategię contentową. Elastyczność i gotowość do reakcji na zmiany pomogą utrzymać skuteczność kampanii.

Pozyskiwanie wartościowej grupy fanów – jakich działań należy się wystrzegać?

Procesu pozyskiwania fanów nie da się ująć w konkretne ramy czasowe. W zależności od profilu oraz podejścia do działań związanych ze zdobyciem grupy odbiorców może on trwać nawet wiele, wiele miesięcy. Jeżeli zależy Ci na pozyskaniu wartościowej grupy fanów, którzy rzeczywiście będą wykazywać się swoją aktywnością na Twoim fanpage’u, to pamiętaj, aby wystrzegać się pewnych praktyk:

  • Organizowania konkursów na Facebooku w celu zdobycia nowych fanów. Oczywiście konkursy tworzone w aplikacjach przynoszą nam wiele korzyści, warto jednak zwrócić uwagę na te, które wymagają aktywności w postaci polubienia naszej strony, aby w ogóle wziąć udział w konkursie. W takim przypadku pozyskamy sporo fanów, jednocześnie jednak jesteśmy narażeni na przyciąganie fikcyjnych i nieaktywnych osób, które będą jedynie „istnieć” w grupie tych, którzy polubili naszą stronę i nie przyniosą nam żadnej dodatkowej wartości.
  • Umieszczenie treści wymuszających aktywność, czyli posty w stylu: „Kwiaty, czy czekoladki na dzień kobiet? Kwiaty – „lubię to”. Czekoladki – „super”. Świadomi użytkownicy Facebooka doskonale znają te działania i jednoznacznie traktują je jako próbę zdobycia aktywności na stronie za wszelką cenę. 
  • Zakup polubień. Oczywistą metodą, której należy się wystrzegać, jest zakup obserwujących lub polubień. Algorytmy doskonale znają takie nieuczciwe metody i gdy tylko zauważą podejrzany i nienaturalny wzrost na Twoim profilu, od razu obetną wszelkie zasięgi.

A co z reklamą na Facebooku?

W przypadku posiadania przewidzianego budżetu na promocję swojej strony na Facebooku, najlepiej skorzystać z narzędzi reklamowych, jakie oferuje sam serwis. Warto dobrze przemyśleć strategię kampanii (również poprzez wybór grupy docelowej) i absolutnie nie zrażać się tym, że pozyskiwanie fanów może być procesem długim. Pamiętaj, że zdobycie zaangażowanej społeczności to klucz do sukcesu w prowadzeniu profilu własnej firmy na Facebooku, warto więc mądrze podejść do działań związanych z kreowaniem wizerunku w mediach społecznościowych.

Paweł Sądaj

Szef wszystkich szefów. Na jego głowie leży zarządzanie "kreatywnym zamieszaniem" jakim jest Netim. Optymalizacja czasu pracy i nadanie priorytetów zadaniom to główna idea przyświecająca Pawłowi. Z zamiłowania piłkarz.